Publicat pe Lasă un comentariu

Șase dispozitive de siguranță pentru biciclete inteligente

De la lumini inteligente care clipesc mai puternic pe măsură ce călărețul se apropie de un sens giratoriu la vopsea „retro-reflectorizantă” și ghidon inteligent, iată un rezumat al noii tehnologii de ciclism urban din întreaga lume

Având în vedere că trei sferturi din accidentele de biciclete cu accidente mortale și grave au loc în zonele urbane , mulți bicicliști din oraș sunt în căutarea unor noi modalități de îmbunătățire a șanselor.

Designul de bază cu diamante al cadrelor pentru biciclete s-ar putea să se fi schimbat abia în 120 de ani , dar dezvoltarea tehnologiei LED ieftine a văzut evoluția luminilor de ciclu sărind înainte de târziu.

În altă parte, dezvoltatorii caută să integreze fără probleme tehnologia GPS în biciclete sau să regândească complet standardele de siguranță acceptate, cum ar fi clopotele și căștile.

1. Revolights din Emeryville, California

Revolights sunt un sistem de LED-uri albe și roșii montate pe roțile din față și din spate ale bicicletei, care se aprind pe măsură ce roțile se rotesc. Senzorii calculează cât de repede se rotesc roțile și aprind și opresc LED-urile pentru a crea arcuri de lumină – albă în față și roșie în spate – care sunt vizibile din toate unghiurile.

Inventatorul luminilor, Kent Frankovich, spune că nu și-a propus să creeze arcurile. „Ideea inițială era de fapt să încercăm să facem un far mai eficient, aducând lumina cât mai aproape de pământ”, spune el. „Abia după ce am realizat primul prototip din apartamentul meu, mi-am dat seama de vizibilitatea laterală adăugată, mișcarea luminilor create, care, dacă mergi pe bicicletă, știi că este mare lucru. Pe baza asta am făcut rapid o versiune roșie pentru roata din spate și s-a născut Revolights. „

2. See.sens lumina inteligentă pentru biciclete din Irlanda de Nord

Lumina de bicicletă „inteligentă” See.sense folosește tehnologia senzorilor de pe smartphone-uri pentru a evalua mediul călărețului și răspunde făcându-i mai vizibili atunci când au cea mai mare nevoie de el.

Când senzorii detectează că ciclistul se află la un nod rutier sau la un sens giratoriu sau trece printr-un pasaj subteran întunecat, acesta indică luminii să clipească mai repede și mai luminos.

Fondatorul Philip McAleese a început ciclismul pentru a se menține în formă în timp ce făcea naveta la locul său de muncă în inginerie electronică și software din Singapore – dar după ce a fost internat într-un accident de bicicletă, a început să caute modalități de a-și face călătoria mai sigură.

Din 2011, toate mașinile și camionetele europene noi trebuie să fie echipate cu lumini de zi – dar bicicletele nu. Așa că McAleese a început să găsească o modalitate de a produce o lumină de ciclu care să fie suficient de puternică pentru a fi văzută în timpul zilei – dar care să nu necesite o baterie voluminoasă care să conțină toată acea putere.

„Epifania mea a venit când mergeam cu bicicleta, uitându-mă la telefonul inteligent de pe ghidon”, spune el. „Mi-am dat seama că tehnologia senzorului inteligent pe care o conținea ar putea fi utilizată pentru a oferi o conștientizare situațională ușoară. În esență, lumina ar putea fi strălucitoare atunci când trebuia să fie și să păstreze energia în alte momente. Când ne-am dat seama că avem potențialul pentru o jocul schimbând saltul în ciclul de iluminat, eu și soția noastră am riscat să renunțăm la carierele noastre corporative de succes pentru a ne muta în orașul natal, Newtownards din Irlanda de Nord, pentru a urmări un vis. „

3. Mission Lumen din San Francisco

Lumen – realizat manual de Mission Bicycle din San Francisco – este prima bicicletă disponibilă comercial din lume, cu un strat „retro-reflectorizant” – cu cadrul și jantele pictate cu sute de mii de sfere transparente microscopice.

Bicicleta arată gri în timpul zilei – dar când lumina lovește sferele noaptea, ea revine direct la sursă, cu efect retro-reflectorizant „ochi de pisică”.

4. Claxon de bicicletă tare din Boston

Există câteva claxoane de bicicletă pe piață în acest moment, dar, spre deosebire de unii rivali mai zgomotoși, Loud Bicycle Horn este stabilit în mod deliberat la 112 decibeli – imitând un claxon tipic pentru mașină. Sunetul în două tonuri se potrivește îndeaproape cu tonul claxonului unei mașini.

Inventatorul Jonathan Lansey, un inginer de cercetare, spune că șoferii reacționează imediat la claxoanele mașinii – fără a localiza mai întâi de unde a venit sunetul.

„Există câteva claxoane pentru biciclete care sunt mai puternice decât claxoanele pentru mașini”, adaugă el. „Dar am constatat că sunetul unui claxon de mașină” adecvat „este corect pentru a atrage atenția șoferului fără a vă deteriora urechile. Au fost multe cercetări care arată că claxoanele mașinii sunt unul dintre cele mai bune sunete pentru a descuraja accidentele.”

5. Airbag Hövding din Suedia

Hövding – stocat în magazinele din Marea Britanie pentru prima dată în această lună, la câțiva ani de la lansare – este un guler airbag care se umflă sub o zecime de secundă atunci când detectează mișcarea anormală asociată unui accident.

Compania menționează testele de impact efectuate de compania suedeză de asigurări Folksam, care a comparat Hövding cu căștile de ciclism tradiționale și a constatat că are performanțe mult mai bune la reducerea șanselor de rănire gravă a capului sau de rănire letală.

Airbagul cântărește 65g, comparativ cu aproximativ 250g pentru o cască convențională – dar prețul de 299 GBP îl face o opțiune scumpă. Călăreții conștienți de modă pot cumpăra dintr-o gamă de cochilii exterioare suplimentare în diferite modele la 49 GBP fiecare – și, desigur, nu vă încurcă părul.

6. Ghidon inteligent Helios din California

Ghidonele Helios au un far super-strălucitor în față și două lumini la capetele barelor, care pot fi utilizate ca indicatori direcționali. Odată conectate la un smartphone folosind Bluetooth, luminile de la capătul barei clipesc pentru a oferi și o navigare GPS pas cu pas ușor de văzut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *