Publicat pe Lasă un comentariu

O SCURTA ISTORIE A LUMINILOR DE BICICLETA

Pana in 1910 au fost Lumini cu Flacara: alimentate cu combustibil solid (lumânări), alimentate cu lichid (de exemplu, lămpi cu ulei, lanterne alimentate cu kerosen și benzină), alimentate cu gaz (lămpi cu gaz, lămpi cu acetilenă). Acestea produc lumină direct din căldura de ardere.

1911-2010: Luminile incandescente, în care electricitatea este forțată printr-un filament de sârmă solidă care prezintă o rezistență la electricitate. Acest lucru face ca filamentul să fie încălzit la o temperatură extrem de ridicată. Este o lege de bază a fizicii, corpurile radiază unde electromagnetice cu un spectru de frecvență determinat de temperatura lor. La temperaturile extrem de ridicate ale filamentului lămpilor cu incandescență, undele emise sunt parțial în spectrul luminii vizibile. Exemple de lumini incandescente includ becurile de uz casnic; faruri auto mai vechi; lanterne mai vechi, semnale de circulație și faruri pentru biciclete. Luminile cu incandescență sunt disponibile în mai multe variante, care se numesc „vid”, „kripton”, „xenon”, „halogen”(1980) și „cuarț-halogen”. În afară de vid, aceste nume descriu gazele din interiorul becului, care ajută la păstrarea filamentului de deteriorare și îi permit să funcționeze la o temperatură mai mare, producând mai multă lumină. Chiar și așa, o lampă cu incandescență folosește doar un procent mic din electricitate pentru a genera lumină; restul se risipeste ca caldura. Începând cu această scriere din 2021, luminile incandescente cedează rapid diodelor emițătoare de lumină, care utilizează mult mai puțină energie electrică pentru a genera aceeași cantitate de lumină și care durează mult mai mult.

2010 – prezent: Diodele emițătoare de lumină(LED), care sunt dispozitive în stare solidă care generează lumină prin intermediul electroluminiscenței (excitație electrică a unei joncțiuni semiconductoare în stare solidă). Diodele emițătoare de lumină sunt o tehnologie relativ nouă, care a fost utilizată pentru lumini indicatoare, semnale de circulație și lămpi de stop pentru biciclete începând cu aproximativ 1990, dar devin practice pentru faruri, iluminatul camerei și iluminatul exterior doar din aproximativ 2010. Unele LED-uri folosesc fosfor pentru a extinde gama de culori pe care le produc. Acest lucru este tipic pentru LED-urile cu lumină albă. LED-urile sunt extrem de eficiente și de lungă durată.În acest moment, istoria noastră depășește sfârșitul a ceea ce Marty a acoperit în articolul său din 1997, în timp ce diodele emițătoare de lumină nu erau încă practice pentru faruri. Iată ce a scris Marty în 1997: Diodele cu emisie de lumină (LED-uri) sunt printre cele mai eficiente dispozitive pentru transformarea electricității în lumină, rivalizând cu eficiența lămpilor de sodiu de joasă presiune. La fel ca luminile cu incandescență, acestea au avantajul de a funcționa direct de pe baterii de joasă tensiune, fără a fi nevoie de electronice scumpe și pentru a converti tensiunile. Sunt dispozitive în totalitate „în stare solidă” și durează mult mai mult decât un bec incandescent. În 1997, însă, erau practice doar pentru lămpile de stop. Roșul este cea mai ușoară culoare de produs cu o diodă emitentă de lumină – datorită fizicii cuantice: schimbarea nivelului de energie pentru a produce un foton de lumină roșie este mai mică decât pentru celelalte culori vizibile, același motiv pentru care roșul fierbinte este mai puțin fierbinte decât albul Fierbinte. De asemenea, un stop nu trebuie să fie aproape la fel de luminos ca un far.Cu multe tipuri de echipamente pentru biciclete, noile dezvoltări tehnice nu au fost neapărat în bine. Numărul tot mai mare de pinioane dintr-o casetă, trecerea de la oțel la rame din aluminiu, titan și fibră de carbon, apariția frânelor pe disc, toate au avantajele lor și atracția noutății care poate vinde biciclete, dar cu un compromis în ceea ce privește costul, durabilitatea , reparabilitate și / sau fiabilitate. Pe de altă parte, îmbunătățirile acumulatorilor, renașterea producției hub-generator și, mai presus de toate, diodele cu lumină, au transformat iluminatul bicicletelor, făcându-l în cele din urmă simplu și practic, chiar și la un preț scăzut. Diodele cu emisie de lumină, împreună cu bateriile îmbunătățite, permit începând din 2018 lămpile compacte și ușoare alimentate cu baterii să fie la fel de luminoase ca farurile auto, cu o durată de descărcare a bateriei de două ore sau mai mult – complet adecvată pentru naveta de seară acasă după întuneric. Farurile cu LED alimentate de generatoare obișnuite de butuc de 3 wați sunt la fel de luminoase și fără limitarea timpului de funcționare. În timp ce filamentul unui bec incandescent se încălzește și se răcește prea lent pentru a menține luminozitatea maximă în timpul vârfurilor unei intrări cu comutare rapidă, LED-urile se pretează la controlul electronic al luminozității și evită arderea de la supratensiune, de obicei prin pornirea și oprirea acestora la o viteză prea rapidă pentru ca ochiul să detecteze. Farurile pentru biciclete alimentate cu baterii pot fi strălucitoare în măsura în care multe reprezintă un pericol de strălucire pentru bicicliștii și șoferii care se apropie. Cele mai bune faruri LED sunt conforme cu standardele germane, cu un model de fascicul controlat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *