Mi-a imprumutat fratele un Rockrider, o bicicleta care mi se pare adaptata pentru Bucuresti.
In momentul in care am iesit cu ea din bloc, am realizat ca mi-a crescut exponential probabilitatea de a muri. Si eu sunt dintre cei cu experienta. OK, experienta pistelor din tari civilizate, dar si cu indemanarea pe bicicleta. Semnalizez orice depasire sau schimbare de directie, stiu sa apreciez cand si daca pot depasi o masina stationata aiurea pe banda mea, nu mi-e frica printre masini, ma bag chiar si pe alta banda cand trebuie sa fac stanga. Mai trec si pe rosu (asta e pentru comentatorii care nu au nimic de zis, sa se poata racori si ei).
Dristor – Popesti-Leordeni – Dedeman Th. Pallady – Dristor. Aprox. 23 km. Pe Vitan-Barzesti poti sa o mierlesti usor daca nu circuli pe trotuar. Noroc ca e Mina Minovici in drum (Institutul Medico-Legal). Bine, pe bicicleta, poate cu exceptia parcurilor, o poti mierli oriunde in Bucuresti. Si nu pentru ca un sofer nu e obisnuit cu bicicletele sau pentru ca vrea sa intre in tine ca are el boala pe biciclisti. Riscul cel mai mare vine de la soferii care stau cu telefonul in fata ochilor in timp ce conduc. Riscul vine de la masinile parcate aiurea care ies din acel loc. De la iesiri de masini din strazile secundare, care nu au vizibilitate buna din cauza altor masini parcate aiurea pe colturi.
Punct pozitiv: daca ai antrenament zilnic, poti ajunge aproape oriunde cu bicicleta. Chiar si in Bucurestiul asta. Iti trebuie insa multa motivatie. Sa cobori si sa urci bicicleta de la etajul 6 in fiecare zi nu e chiar comod. Sa iti lasi bicicleta aproape oriunde, legata cu cel mai bun antifurt, e iar un motiv de stres. Sa inhalezi tot praful si noxele de pe drumurile pe care le faci e alta mare problema.
Cu cea mai mare bunavointa din lume, bicicleta in Bucuresti ramane o solutie pentru mai putin de 1% din populatie. Chiar si pe viitor, cu cel mai bun bicycle friendly primar care ar putea veni. Nu cred ca bicicleta poate deveni in Bucuresti parte a solutiei pentru decongestionarea traficului.
PS. In orasele care se dau mereu ca exemplu, Amsterdam&Co, folosirea bicicletei zilnic este apanajul a maxim 10% din populatia orasului respectiv.
Edit: Amsterdam, Copenhaga 40-50%, restul in jurul lui 10%. Ma refer la utilizatori zilnici, nu la posesori de biciclete.
Sursa: https://zoso.ro/bicicleta-bucuresti/
Hello! I simply wish to give you a huge thumbs up for your great information you have got right here on this post. I am returning to your site for more soon. Stephanie Kendell Philbert